Domo-kun Cute diary jiwa ranap: lima itu satu

Tuesday, July 5, 2011

lima itu satu

Lima bilah huruf. Satu patah kata. Jangan gandakan dua. Jangan gandakan tiga. Jangan kau tambah depan atau belakangnya. Satu sudah cukup pecahkan kaca. Itu lagu hidup. Sedu iramanya. Ini bukan pesta mati untuk kau turut okestrakan. Ini lagu solo milik aku. Mana mungkin bahu ke bahu. Walau bilangnya kau rasa apa rasaku. Aku mengaku aku mungkin sakit melihat andai kau begitu. Tapi untuk ada dalam kotak milik kau. Aku, siapapun tak mampu. Rasa apa rasa itu bagi rasa. Sampai satu patah kata. Lihat dunia aku menggogoi lagu. Skrip milik Tuhan untuk aku. Aku terima Tuhan. Tuhan tau aku kuat. Dan, mereka benci melihat kaca mahal milikku pecah. Sedu dan hanya mengalir. Bezakan berapa berat rasa itu aku simpan selama...

No comments:

Post a Comment

Domo-kun Cute