Domo-kun Cute diary jiwa ranap: dedikasi sang mantan

Tuesday, May 24, 2011

dedikasi sang mantan

Semalam,
Kain lukisan putih itu kite corakkan. Palit seribu warna. Indahnya.
Ada tika, tertumpah hitam. Kain lukisan itu terkoyakkan. Pahitnya.
Satu saat, kita sama sama menyulam koyak.
Cantum walau tak seindah dulu dan hambur lagi sejuta warna.
Tapi pada akhirnya, setiap benang tertetaskan dan takdir menentukan.
Tak aku, kau mengakhirkan.
Hari ini dan esok,
Walau apepun, sungguh aku frame kan, aku gantung untuk jadi perhiasan.
Namun mungkin dan tak mungkin kita sambung mewarnakan.

Kalau aku katakan, "saya harap awak bahagia, jumpe yang lebih baik, saya bukan yg terbaik".. Damnnn semua kata itu dah basi dipakaikan. Jadi, kalau semalam ade sayang kenape hari ini ade benci? Kita sama sama ade rase, cuma jalan yang beda. Jangan ade benci kerana aku ukir nama kau kau sebagai kesayangan. Teruskan hidup seperti mana aku teruskan tanpa kalian. Dari hujung kaki hingga hujung rambut aku pohon kemaafan kira hadir dan pergi aku terlalu menyakitkan. Maaf...

No comments:

Post a Comment

Domo-kun Cute