Domo-kun Cute diary jiwa ranap: dua entri

Thursday, May 26, 2011

dua entri

Hari yang kita miliki adalah hari di mana kau jalani kimoterapi. Dengan aku sebagai doc nd kau sebagai patient. Pasak kukuh hati supaya esok kau masih senyum lagi dan derita itu berlalu pergi. Supaya izin Allah beri, kau akan terus bernafas senyum lagi dan aku pergi...

Semalam, aku tak acuh pada kepedulian kau. Mencari bahu milik kau bila aku lemah berdarah. Lepas legar bila aku berlari ketawe. Saat kau terpunya aku masih senyum dan bahagia. Tapi langkah penjare yang kau cari bahagia, mengundang duke aku. Bila sang bijak bistari tak lagi mengingati jadual hari aku. Bila sang pencinta, tak lagi tahu apa itu peduli, apa itu hidup mati. Aku terbiar di lorong gelap. Dengan luka atau birat yang aku ubat sendiri. Jauh, jauh sudah. Dan aku fikir aku sudah lali tapi semalam aku mengait bukti yang aku masih mau dipeduli pada mereka yang tak peduli...

No comments:

Post a Comment

Domo-kun Cute