Domo-kun Cute diary jiwa ranap: kenangan, kembalikan

Wednesday, July 20, 2011

kenangan, kembalikan

Kita bersama setelah sekian lama, duduk bagai pasangan menonton indahnya 'sekali lagi'. Lalu berlantaikan rumput beratapkan bintang langit, berdindingkan lampu kapal, berkipaskan angin bayu. Aku bilang ke kamu. Aku bakal jadi perhentian kamu yang paling indah. Kamu bilang, jangan.  Aku suka bila kau pejam matamu, bantalkan kakiku. Belai rambutmu. Kamu kan selalu jadi anak kecil buat aku. Kamu rangkul aku kuat. Sering. Seperti esok aku takkan ada. Kamu bilang ini yang pertama untuk berdua. Aku berkaca menahan setiap tutur. Kaca aku tak bersinar terlihat tanpa cahaya. Mujur masih bertahan. Aku dakap kamu, aku bisik ke telinga kamu "tunjukkan aku, untuk kamu". Aku dakap erat dan sedu mula menjengah malam milik kita hari ini. Aku tak menahan lagi. Kamu bilang berhenti. Aku sayang kamu. Kamu juga bilang begitu. Tapi hakikat aku selalu tau, palsu. Aku tau apa laku kau laku belakangku. Aku kan cuba selalu jadi sirius buat kamu seperti mahumu. Setakat mampuku. Tak kira seburuk mana cuaca dilangit itu. Mari jujur sama dengan aku. Kembalikan waktu dulu...

No comments:

Post a Comment

Domo-kun Cute