Domo-kun Cute diary jiwa ranap: pilihan keputusan

Monday, July 25, 2011

pilihan keputusan

Pilihan yang mengatur langkah keputusan. Apa punya keajaiban esok? Aku memilih hidup. Menentukan keputusan. Selalu salah. Selalu bertentang. Selalu melawan. Selalu tau itu. Tapi masih menyonsang dan terus berenang hanya kerana mengharap esok ada keajaiban dari perihal perihal sial. Pilihan itu keputusan yang seolah mencampak aku ditengah medan tempur. Keliling aku acu pistol, angkat senjata, bedil nuklear. Salah satu darinya, pasti tertancap tubuhku. Terkadang ya, mati dalam nafas menjadi taruhan setiap pilihan keputusanku. Aku terbang tinggi tinggi biar tak terlastik. Aku lari laju laju biar tak sempat terlontar batu. Tapi sekecil aku, kudrat tak mampu. Nahh, terjelopok ke Bumi lalu terus menjadi gonggongan anjing. Selamatkan aku manusia dewa...

No comments:

Post a Comment

Domo-kun Cute