Domo-kun Cute diary jiwa ranap: hukum aku

Friday, July 15, 2011

hukum aku

Hari kelmarin, dia melontar kata itu. Hari ini, kau melontar sama. Lihat apa bedanya kau dan dia? Sama pada peluang yang beda. Kau berpeluang menyelami. Tapi berakhir pada satu kata. Cukup bisa untuk aku yang tak punya bilang bilang yang ramai. Jauh aku terlontar hempas ke bumi. Berkecai tersampahkan. Lihat dalam dalam ke mata aku. Renung semampu kau. Lihat betapa beratnya apa yang aku lalu selama ini untuk kau ukur selahzah kata. Kenapa mata ni tak pernah berhenti berkaca? Kenapa? Kenapa sejauh ini aku lari dari hidup? Tanya sekeras kau, biar mampu aku jawab sejujur dengan linangan kaca yang selama ini aku bawa dalam senyum dalam ketawa. Di mana mana. Apa kau tahu sakitnya jalan hidup selama aku lalu? Jawapannya ya. Sejujurnya aku sangat sangat sangat sakit. Sangat sangat lemah. Sangat sangat mahu berhenti. Sangat sangat harap dirangkul, dikendong jalannya. Izin aku untuk layu terduduk dalam hujan ini. Dongak ke langit biar sama lalu kaca dan hujan. Terima kasih kerana kau ikut mentuhan levelkan aku. Kalau aku selevel yang kau tuhankan. Mana tangan? Mana sokongan? Mana? Mana semua itu? Kenapa aku yang tak matang perlu lalu semua ini? Kenapa? Maaf, kau terlalu kejam. Aku luka, sangat dalam...

No comments:

Post a Comment

Domo-kun Cute