Domo-kun Cute diary jiwa ranap: tak ada lagi yang terkecuali

Thursday, June 2, 2011

tak ada lagi yang terkecuali

Bahagia itu tinggal sedikit. Mereka gali. Mereka korek sedalam dalamnya. Mereka kaut rakus dan ambil semuanya. Mereka tolak tubuh kecil aku hingga terjerumus ke dalam lohong kosong. Kini lohong kosong yang aku diami bah. Dengan lekit basah aku panjat ke pinggir. Aku terus berjalan lemah. Mengaut tangan tangan yang tak serakus mereka mereka. Aku senyum seperti si rakus yang punya bahagia. Walhal aku tak punya apa apa selain bah yang aku curah. Dalam keterkecualian aku dari bahagia. Aku sambut tangan yang tak berdaya. Aku berikan bahagia yang aku cipta. Moga tangan yang tak berdaya itu boleh mencecah langit menadah Tuhan terus menanam bahagia. Agar esok hingga akhirnya, tak ada lagi insan tak berdaya terkecuali dari bahagia...

No comments:

Post a Comment

Domo-kun Cute