Domo-kun Cute diary jiwa ranap: ape ni

Tuesday, June 7, 2011

ape ni

Aku mau ucap terima kasih. Aku mau tunjuk kasih. Aku mau tabur buih buih. Aku mau meluruh maaf. Aku mau menjadi yang kalian mahu. Tapi aku tak tahu. Aku lantas teguh memilih menjadi si kuat. Si kuat yang sering mengusir bayang pahit realiti. Si kuat yang sering tidur dalam jaganya. Si kuat yang sering kau rangkul dalam ilusi pedulimu. Si kuat yang terlemah dalam serangkap tanyamu. Si kuat yang akhirnya kau kau singkap tabirnya dan merembes tangis di balik celopong topeng mata. Aku ingin bertanya sampai kapan aku harus menjadi anak kecil yang kau dakap, yang kau terus biarkan aku tersedu di bahu kau? Akukah yang kau gelar si kuat? Dan akan teruskah kau memayungi aku selamanya? Aku mengemis lagi pada yang sudi, pada yang punya peduli, pada yang memiliki hati...

No comments:

Post a Comment

Domo-kun Cute