Domo-kun Cute diary jiwa ranap: dedikasi buat kawan hati

Monday, December 12, 2011

dedikasi buat kawan hati

Kawan, dia datang bukan macam bianglala. Dia datang macam bulan. Malam sunyi dia bagi sinar dari matahari. Bila matahari jalankan tanggungjawab terangi Bumi sebelah.  (Matahari itu kekasih hati). Kadang kadang kita selalu telingkah kan bulan. Gerhana. Awan pun selalu dengkikan persahabatan kita. Selalu tutup aku dari bercakap dengan bulan. Bila siang, matahari datang memancar garang. Aku lupa bulan. Tapi bila aku pandang langit. Aku masih nampak bulan kat situ. Bulan selalu ada untuk aku.

Bulan, ini mungkin jadi bulan terakhir antara bulan bulan yang kita lalui sama sama. Ini mungkin jadi tahun terakhir bulan buli aku. Ini mungkin jadi detik detik akhir di mana aku dan bulan berkongsi rasa persahabatan yang sumpah sangat indah. Bulan, aku nak kahwin dengan matahari. Tapi ingatlah, apa apa pun, kat mana pun aku. Aku tetap pandang bulan yang sama. Bulan tetap indah di hati. Jaga diri baik baik bulan.

2 comments:

Domo-kun Cute