Domo-kun Cute diary jiwa ranap: ReacherSettler

Saturday, December 3, 2011

ReacherSettler

Entri dari terfaktab :

The Reacher. 
  • Someone yang not hot, not cute and not handsome. Kaya pun tak. Tapi di atas nasib baik, dia berjaya dapat someone yang above of his/her league and level which is lagi cantik, or handsome.
  • Ada keyakinan diri yang rendah.
  • Mudah jealous dalam relationship.
  • Selalu clingy terhadap pasangan dan mudah berasa insecure.
  • Sanggup buat apa je demi pasangan.
  • Selalu di control.
  • Kalau dia merajuk, pasangan tak akan pujuk; Kena pujuk diri sendiri.
  • Tapi kalau pasangan merajuk, dia cepat-cepat pujuk.
  • Susah untuk marah pasangan walau apa pun pasangan tu buat.
  • Kalau pasangan buat benda-benda yang boleh mendatangkan kecil hati, The Reacher akan tutup sebelah mata.
  • Sebelum start in relationship dulu-dulu, dia lah yang buat first move dan luahkan perasaan. 

The Settler.
  • Someone yang hot, top, cute and handsome tapi in relationship dengan someone yang bawah dari level dia which is someone yang tak handsome dan tak cute dan low confident.
  • Ada keyakinan diri yang tinggi.
  • Teramat-amat-amat-amat susah untuk berasa insecure.
  • Selalu relax-relax sebab tahu pasangan tak akan curang. 
  • Jealous terhadap pasangan amat jarang berlaku.
  • Ego yang tinggi.
  • Kalau pasangan merajuk, dia tak akan pujuk.
  • Mendominasi perhubungan.
  • Nak makan kat mana, pergi mana dan sebagainya adalah based on kemahuan The Settler.
  • Kalau The Settler kata "NO", The Reacher tak akan banyak cakap.

As aku hidup berpuluh tahun dengan aku and mostly alone. Aku dengan yakin and gereknye cakap, I'm not The REACHER, or The SETTLER, but aku both. Everythings aku buat depends on situation and siapa yang involve. Ada tika aku akan gila gila jadi The Reacher, and biasanya bila aku tired after being The Reacher, aku automatic turn to be The Settler. Is not about being The Reacher kau lebih good and being The Settler kau ni pasif and bodoh bodoh. But in every relationship. One party mesti mengalah dalam telagah. And aku admit aku sangat sangat keras kepala, sangat sangat ego, sangat sangat kuat cemburu. Siapa cakap aku tak pernah mengalah? But in front others aku akan jadi The Settler. Haha it's not that yang aku ni lalang, but more to flexible to deal with or nope. Maybe sebab I have both, buatkan sometimes my partner keep telling me " sayangnya saya tak kenal sayang saya and she's diff from before". Mungkin aku ada sifat protect diri yang sangat kuat. LOL. No matter what, saya sayang 'sayang sayang' saya. Tak ramai, but they know who they are . Love.

No comments:

Post a Comment

Domo-kun Cute