Domo-kun Cute diary jiwa ranap: Harap kalian itu taik

Monday, February 6, 2012

Harap kalian itu taik

Sebelumnya aku fikir, ikhlas itu dipertonton cakapkan. Dijamin pada janji kemanisan. Aku tolak yang namanya rasa hati. Aku bilang rasa hati pertama itu anasir jahat. Eh si keras, berani menawar pengharapan. Mengharap kawan tak sejengkel fikiran. Nah jawapan. Taik. Busuk. Kotor. Hujung jawapan, bukan marah jadi major tapi kecewa jadi gelandangan. Bersepah memenuhi sudut fikiran. Kaca kaca.

Apa masih buta menilai aku? Apa kehidupan lampau masih kau persoalkan pada setiap kotak nasihat? Aku bercakap dari diam. Aku melihat dari diam. Masih mata jahat kejam merakus tak terkawalkan. Mana si gagah perkasa kalau menikus dibalik monster. Yang terang tak perlu di spotlightkan. Senyum melayan, hati tak mungkin memaafkan. Cukup harapan kalian rogol ramai ramaikan. Cukup bukti kalian bagikan. Cukup, aku berhenti diam!

No comments:

Post a Comment

Domo-kun Cute