Domo-kun Cute diary jiwa ranap: Lemas di darat

Wednesday, January 11, 2012

Lemas di darat

Sepertinya hidup tak memberi banyak pilihan untuk bersuara lantang. Titik titik hari yang lalu seperti drowning in land. Seperti politik , kita diberi pilihan untuk memilih peneraju, padahal kita terpaksa memilih. Jadi bolehkan aku diam tanpa memilih. Stop. Aku kaku kekok mati bersuara tentang politik. Abaikan tolong. Hari hari aku lalu penuh dengan penyundalan kefahaman yang membawa kepada aku dan semalam yang terlalu lalu. Aku rindu dimana aku bangun aku cuma nampak sepasang mata. Aku keluar , aku dipesan tidak bergaul lebih dari apa yang sewajarnya aku miliki. Aku direkrut setahun untuk hidup dalam penjara. Ditemani cermin dan aku. Monolog dan air mata. Lantas hari ini menjadikan aku sukar untuk menerima anasir luar. Aku mahu hidup lalu. Biar tak maju. Biar tak dihurung ketawa dan borak. Biar ditemani diari dan airmata. Jangan, jangan biar aku lemas dalam ketidakfahaman dan ketersalahfaham yang mencetus dingin. Tuhan, aku mahu kirim e-mail lagi. Utuskan aku pari pari manusia yang bisa mengerti walau hanya sepatah kata aku. Aku penat. Mereka melahanatku dalam jeling. Aku benci. Benci hidup dalam keramaian yang menyiat setiap tubuh organ dalam aku. Jangan kau bunuh mereka, cukup jika kau hindarkan mereka dari setiap kata aku. Agar mereka tahu, aku ini sakit dengan tuduhan. Bolehkan aku mengemis lagi Tuhan . . .


No comments:

Post a Comment

Domo-kun Cute