Domo-kun Cute diary jiwa ranap: Populariti

Sunday, January 8, 2012

Populariti

Dah jadi trend nowadays, semua orang kelam keribut nak dikenali. Mana mana pergi kalau boleh " Eh Si polan si polan ni yang kat FB tu kan kan" . Facebook je kot . Pfffttttttttt --' Beza dengan aku. Hidup aku. Almost a month aku x accept friend request kat FB , dah cecah 376 request. Aku accept satu dua itu pun yang betul dikenali. ( statement budget kejar populariti kan). Nope lah. Aku tak tau ape motif aku nak accept mereka mereka. Yang ade pun aku tak bertegur sapa. So aku putuskan let it silent be.

Aku canggung weyh ade di tengah keramaian. Sumpah rasa macam nak lari semunyik dalam toilet. Sit alone. Aku dah terlalu biase habiskan waktu all alone dalam bilik && bila lepak pun aku selalu sendiri. Thats why aku usung ke sana ke mari babyboy ni. Kalau babyboy out of power, aku on lak guna BabySat. Dari bercakap dengan strangers or orang yang mungkin pada aku tidak memahami jiwa, lebih baik aku pencilkan diri. Jadi CCTV. Untung untung boleh muhasabah diri.  Aku sangat takut lemas dalam ramai. Bukan lah aku anti-sosial. Dah ramai kat luar sana , even yang just know me on my name je pun COP aku SOSIAL. Aku sedikit halus pasir putih tepi pantai tu pun tak amik port. Aku bahagia dengan dunia aku yang more to sepi. Aku ingat lagi ade yang selalu cakap, aku selalu bawa orang masuk dalam dunia aku. Jadi sepi seperti aku. And at the last, mereka mereka kalah. Sepi bukan sesuatu yang indah buat mereka. Hanya aku. Aku dan sepi telah lama berjanji mengurung diri.

Please, bawa aku jauh dari dunia populariti. Aku tak mau siapapun yang menemani aku dimiliki populariti. Agak selfish, tapi pergilah selagi kau boleh berlari. Pada aku :

POPULARITI HANYA MEMAKAN DIRI DALAM MENCARI PUBLISITI. 

No comments:

Post a Comment

Domo-kun Cute