Domo-kun Cute diary jiwa ranap: Hey sedar

Thursday, May 17, 2012

Hey sedar

Hidup, seperlahan mana kau berjalan, sepantas mana kau berlari, seayu mana kau cover diri, sekali atau mungkin banyak kali bakal terlelahkan. Kadang tersadung batu jalanan. Bukan salah kita tak ada pilihan. Tapi sejauh mana Alhamdulillah pada setiap permasalahan. Seteguh ini aku berdiri hanya untuk tak membiarkan ada mata melihat mata ini menangguk air sebeban. Sekuat ini aku sendiri melompat paras hanya untuk tak merasa terabaikan. Lahir sendiri. Mati sendiri. Hidup?~ Kalau boleh sekali sekala mau aku operate keluarkan hati ini. Apa masih ada lagi elok untuk persembahan sampai mati? Apa hati masih kekal seperti diberi? KIV dan teruskan. Selagi bernafas, yang sayang mungkin terkurang perhatian. Jadi kalau hari ini, atau seringkali terabaikan, sedarkan diri bahawa aku ini bukan anak gembeng gembengan. Cuma kadang terbiar bergelimpangan. Mau atau tidak, pilihan satu ini harus aku pikulkan. Supaya esok aku tak lagi terasa diabaikan.  Mereka itu sudah lelah menatang aku~ Maaf. Maaf. Maaf kerana sampai saat ini masih membebankan. Kalau tak ada esok, aku harap masih sempat untuk maaf ini sampai~

No comments:

Post a Comment

Domo-kun Cute