Domo-kun Cute diary jiwa ranap: Sebelum akhir mati

Saturday, March 17, 2012

Sebelum akhir mati

Kawan dan hubungan, adalah umpama manusia di hujung tebing. Mungkin pada awal perjalanan kita akan berpimpinan bergelak tawa. Tapi di hujungnya, yang syaitan mula menonjol tanduk tak tersembunyi. Manakala yang dewa masih humble menyepi, menghulur kalau terjatuh.
Bukan aku nak menyangkal pepatah " buat baik dibalas baik " tapi manusia sekarang kau tak boleh duga menopeng muka. Melempar batu menyorok tangan. Melepas najis di jalanan. Buatlah baik macammanapun, cemburu pada kelebihan, kesenangan (yang bagi aku tak de lah senang pun) boleh merubah si kucing menjadi serigala jahanam.
Seingat aku, kawan dan hubungan bagi aku sangat mengerikan. Jangan ditanya soal pengalaman. Dan aku mengambil keputusan, cukup kalau aku cakap kat kau" hai, sihat ?" , lepak makan minum ( duit sendiri sendiri k), have some fun, then cukup masa, aku balik rumah aku, kau balik rumah kau. Mulut kunci. Kau hal kau, aku hal aku. Tak perlu menjaja mulut kalau orang tu buruk, tak perlu memburukkan lagi kalau orang itu sedia buruk. Setiap kita ada pancaindera. Guna dengan tak guna. Buta, pekak, atau tak sahaja. Kalau takut banyak sangat buat baik sampai orang pijak, just ingat "Buat baik berpada pada, buat jahat JANGAN sekali" kerana janji Tuhan itu PASTI.

Sebelum akhir mati,
" Sekurang-kurangnya kau tau siapa kawan, siapa lawan. "

No comments:

Post a Comment

Domo-kun Cute