Domo-kun Cute diary jiwa ranap: Kasta

Saturday, March 17, 2012

Kasta

Kerja dan apa jawatan yang kau sandang. Pembantu, pencacai, atau peneraju. Kau percaya atau tak, nak tak nak kau kena jugak terima, manusia hari ini pandang level. Hidup dalam kasta. Tak ubah macam zaman kejahilan manusia. Bezanya penderaan ke atas kasta bawah, lebih pada perasaan dan makian. Tak adalah nak rejam rejam batu and so on~ Itu yang aku nampak ( sebab aku kat Mcd tgk mamat ni dah dua kali mop tempat yang sama, kerja yang sama) , dan itu jugak yang aku rasa ( sebab aku sekarang penganggur bergulung diploma yang belum ada kerja and buat kerja sampingan). Kau tau apa aku nak kata, kau ada pangkat lebih sikit je bro, tapi kau punya sinis pada orang bawahan kau aku rasa macam nak ludah muka kau that time. Kat sini gak aku nak semua mata buka, selidik tak banyak sikit. Mana tahap budi bahasa pandangan orang orang kita. Semua ni jadi, percaya atau tak sebab duit ! Aku ada duit, aku bayar kau, kau hamba aku. Aku boleh maki kau. Senyum.

 Jangan pandang orang bawahan, orang miskin, and sebagainya sebagai kucing kurap jalanan. Ok sila fikirkan ~

No comments:

Post a Comment

Domo-kun Cute