Domo-kun Cute diary jiwa ranap: Pinta Ramadhan Ini

Wednesday, August 1, 2012

Pinta Ramadhan Ini

Darah itu yang turun temurun kau bilang penyambung kasih. Darah itu yang kau bilang generasi. Darah itu yang kau bilang penyelamat api neraka. Tapi darah itu aku bilang diktator. Darah itu aku bilang airmata. Darah itu aku bilang pemutus talian. Darah itu aku benci! Harus aku apakan rasa aku bawa? Kotak katik seperti jin bilang kau. Cuba senyum sekali untuk sepuluh tahunpun tak pernah aku miliki. Apa lagi sebungkus hadiah sayang. Apa manusia kedekut kau miliki? Apa rahsia kerikil hati kau bawa hari hari? Aku pulang bukan mahu tengok genang. Aku pulang bukan mahu cucuran. Aku pulang cuma mahu peluk senyum tawa mereka yang jauh terpenjara. Aku mohon Tuhan, dalam kemuliaan Ramadhan, kau cairkan darah yang membeku menyekat tali. Aku email Tuhan lagi hari ini, moga tidak mati salah satu antara kita menjadi harga sebuah satu peluk. Cukup cucur menerjun wajah. Cukup jasad hati bawa dari dulu hingga kini. Aku mohon jangan 'mati' itu sesal satu antara kita. Mohon Engkau Tuhan ~

No comments:

Post a Comment

Domo-kun Cute