Domo-kun Cute diary jiwa ranap: Asal baru

Friday, April 27, 2012

Asal baru

Persekitaran baru. Terlalu luas untuk aku berenang. Lebih baik aku berakit. Pelan pelan. Diam diam. Mungkin terlalu tua buat aku untuk lincah berkata walhal aku yag termuda. Diam dan mencuping. Yang baik jadikan teladan, yang buruk aku tapis tapiskan. Hidup kita bukan orang bagi makan cuma cuma. Perlu usaha untuk semua. Walau cuma senyum sebagai usaha. Jabat dan rapat. Tak ada lagi dalam kamus. Cukup kali jabat dan pergi. Hidup aku, biar cuma aku si rekayasa. Biar aku si penglipurlara. Jangan di biar anasir memaharajalela. Jangan biar sayang mengoyak setiap percaya. Setiap sayang biar cuma nanti. Tolong jangan kau terlalu fikir apa hidup aku lalu. Apa cerita aku diam. Apa angguk aku setuju.

Aku, biar cuma dengan aku!

No comments:

Post a Comment

Domo-kun Cute